Art.1. – Data desfăşurării şedinţei se stabileşte de Biroul Operativ- Art.18 al 1 /Statut
Art. 2 – Ordinea de
zi este stabilită de Biroul Operativ, având în vedere proiectele de decizii înaintate de
iniţiatori sau problemele urgente ale SCMD – Art. 20
litera E/ROF
(1) – Pot iniţia
proiecte de decizii:
a. Presedintele
si Secretarul General al SCMD
b. Vicepresedintii
SCMD
c. BO
ale filialelor
d. Secretariatul
General al SCMD
e. Departamentele
SCMD
f.
Comisia de cenzori
g. Comisia
de solutionare a contestatiilor la deciziile de solutionare
(2) - Proiectele de
decizie vor fi inregistrate la
Registratura SCMD si apoi pubicate pe o pagina special dedicate pe internet,
pagina pe care se vor publica, pe masura ce vor fi inaintate Secretariatului
General, eventualele propuneri si observatii ale BO ale filialelor sau ale
membrilor de sindicat, pe marginea fiecarui proiect.
(3) Sarcina
integrarii propunerilor in forma finala a proiectului de decizie sau a
prezentarii lor in sedinta CD revine initiatorului /initiatorilor.
Art 3 – Convocarea
şedinţei Comitetului Director se face în scris sau telefonic de către
Secretarul General, cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii – Art 13(2) din ROF
(1) Ordinea de zi propusa, insotita de toate
materialele prevazute a fi discutate si aprobate in sedinta C.D., vor fi
inaintate membrilor C.D. cu cel putin cinci (5) zile inainte de desfasurarea
sedintei, prin grija Secretariatului General al SCMD.
(2) Timpul pentru desfăşurarea optimă a unei şedinţe a CD nu trebuie să depăşescă 4 ore.
Art.4 La şedinţele CD participă de regulă numai membrii acestuia, aceştia fiind persoanele care au drept de vot.
(1)- La sedintele CD pot fi invitate si alte personae care
au interes in sustinerea sau promovarea unor proiecte. Acestea sunt
introduce in sala unde se desfasoara
sedinta si raman doar pe timpul dezbaterii subiectului de interes, indiferent
de pozitia subiectului inscris pe ordinea de zi.
(2)- La sedintele CD participa, fara drept de vot, seful
Secretariatului General, sefii Departamentelor SCMD, contabilul sef, preşedinţi de
filiale, preşedintele Comisiei de
Cenzori si initiatorii de proiecte de decizie care nu sunt membri ai
CD. Art. 15/Rof
Art.5 – Şedinţele CD sunt conduse de către
Preşedintele SCMD, iar în lipsa acestuia de către Secretarul General sau
un vicepreşedinte desemnat. Art. 14/ROF
Art. 5 – Deciziile se adoptă cu majoritatea absolută a
celor prezenţi - Art.18(3) Statut
(1)
- Un membru CD care nu poate fi prezent la
sedinta poate delega (dar numai in situatii deosebite) un alt membru al CD sa
ia hotarari in numele sau, dar numai pe baza unui mandat scris si stampilat de
organizatia din care face parte.
(2)
Obligatoriu, numarul celor prezenti la
sedinta, impreuna cu mandatele de reprezentare, trebuie sa asigure cvorumul de
participare, pentru ca aceasta sa fie statutara.
Art.6 – Şdinţele
CD sunt consemnate înt-un process verbal, de către o persoană din cadrul
Secretariatului General, care participă
permanent, la aceste şedinţe
(1)
Procesul
verbal se semnează de către toţi membri participanţi la terminarea şedinţei
(2)
Departamentul Media si Relatii Publice va
organiza inregistrarea audio-video a sedintelor.
(3)
Se
interzice înregistrarea lucrărilor de către alte persoane participante la
şedinţă
Art.7 - Sedintele se vor desfasura dupa
urmatorul algoritm:
1.
Presedintele de sedinta, dupa primirea prezentei
de la Secretariatul General, care este si organul care se ocupa de toate
problemele organizatorice (prezenta, consemnarea discutiilor, redactarea
documentelor, etc), constata daca este indeplinit cvorumul de sedinta, anuntand
ca din numarul total al membrilor CD:
-
participa la sedinta un numar de….
-
participa la sedinta prin mandate un numar de….
-
absenti un numar de……
Declara ca sedinta este (sau nu este) statutara.
In
situatia cand se constata ca nu este indeplinit cvorumul, presedintele de sedinta, propune suspendarea lucrarilor,
amanarea acesteia si prin vot se stabileste data urmatoarei sedinte, care va fi
reanuntata de
Secretarul General al SCMD.
2.
Presedintele de sedinta anunta ordinea de zi, un punct
obligatoriu fiind prezentarea problemelor din teritoriu de către
vicepreşedinţii zonali si o supune votului. Daca mai sunt completari, dacă acestea vor fi
votate, se vor adauga pe ordinea de zi
3.
Propune participanţilor timpul de desfasurare si
structurare a şedinţei in functie de numarul de puncte de pe ordinea de zi.
4.
Se trece la prezentarea şi aprobarea proiectelor
de decizii.
5.
Preşedintele de şedinţă nu permite depăşirea
timpului alocat pentru dezbaterea proiectului şi discuţiile care nu au legătură
cu acesta.
6.
Sunt interzise categoric atacul la persoană şi
discuţiile neprincipiale între participanţi.
Art.8 - Şedinţa se încheie cu elaborarea comunicatului CD de catre Secretariatul General, cu
concluziile rezultate in urma sedintei CD, semnarea acestuia de catre toti cei
prezenti la sedinta urmand ca acesta sa fie adus la cunostinta filialelor prin
grija vicepresedintilor de zone
Art.9 – Proiectele aprobate
vor fi publicate pe site SCMD, prin grija Secretariatului SCMD, fără a depăşi
termenul de 48 ore de la data
desfăşurării şedinţei.
Col.(r) Remus Macovei